"Jsme rádi, že se nám podařilo obnovit růstový trend a přiblížit se našim výsledkům dosahovaným před nástupem hospodářské krize. Vděčíme za to nejen oživení na evropském trhu, a tím pádem růstu u našich hlavních klientů, ale i novému nastavení segmentace zákazníků, zavedení nových služeb a úpravě podílu jednotlivých typů služeb," uvedl generální ředitel holdingu Jiří Zrůst.
Konečné výsledky skupiny naopak negativně ovlivnil zejména růst cen pohonných hmot a úpravy daňových sazeb a mýtného. Jen zvýšené ceny nafty u nezajištěných kontraktů se přitom promítly do nižší ziskovosti holdingu částkou více než čtyři miliony eur. Ve snaze posílit své zajištění proti cenovým výkyvům začalo CS Cargo již v minulém roce u svých klientů systematicky uplatňovat naftovou doložku.
Na růstu výkonů holdingu se nejvíce podílela námořní a letecká spedice, jejíž tržby stouply v roce 2010 o 62 procent. Zámořská spedice zaznamenala růst o pětinu.
V oblasti logistických služeb se skupině podařilo využít oživování v sektoru automobilového průmyslu a návazných oborů, ve kterých má své tradiční zákazníky. Společně se získáním nových zakázek zejména v oblasti elektrotechnického průmyslu a maloobchodu tak tržby za logistiku meziročně vzrostly o více než 30 procent.
Oživení v silniční dopravě a spedici se v loňském roce začalo dostavovat pomaleji a teprve zvýšená aktivita evropského průmyslu a obchodu především v Německu, Nizozemsku a ve Francii přinesly ve druhé polovině roku dostatek příležitostí k posílení výkonů, uvedlo CS Cargo. Meziročně tržby holdingu v této oblasti stouply o 14 procent.
CS Cargo je mezinárodní holding působící v oboru logistických služeb v osmi evropských zemích, převážně v regionu střední a východní Evropy. Skupina vznikla v roce 1995. Stoprocentním vlastníkem CS Cargo Holdingu je společnost CS Cargo Group N.V., která je vlastněna rovným dílem Markem Lehečkou a Petrem Zvěřinským.