Statistiky ČSOB Pojišťovny tak plně potvrzují trendy, které vyplývají z policejních údajů. Zatímco ve druhé polovině 90. let minulého století se v ČR běžně „ztrácelo“ přes 25 000 dvoustopých motorových vozidel s maximem 29 422 v roce 1997, od roku 2004 lze sledovat zřetelný pokles počtu krádeží aut. V loňském roce jich v České republice bylo již „pouze“ 12 349, což představuje pokles na méně než polovinu stavu před 15 lety.
„Ve statistikách se pozitivně odráží stále dokonalejší zabezpečení motorových vozidel proti odcizení, což platí zvláště pro dražší a novější vozy a pro auta, která tvoří součást firemních flotil. Vzhledem k tomu, že úbytek počtu krádeží se začal zřetelně projevovat po roce 2004, kdy Česká republika vstoupila do EU a otevřely se hranice na západ, lze ale také předpokládat, že část kriminality se z Česka přesunula do sousedních států, především do Německa,“ říká Jaroslav Král, ředitel odboru řízení produktů neživotního pojištění ČSOB Pojišťovny. „I přes příznivý trend posledních let je ovšem počet krádeží aut v České republice stále vysoký – například ve velikostně srovnatelném Rakousku jich bylo loni jen 2617. Navíc se objevuje i méně pozitivní trend: nekradou se sice tolik celé vozy, ale přibývá krádeží jednotlivých dílů,“ doplnil Král.
Z hlediska četností krádeží jednotlivých značek osobních aut (poměru počtu ukradených a počtu pojištěných aut) byly loni podle statistik ČSOB Pojišťovny nejrizikovější vozy Alfa Romeo, za nimiž se značným odstupem umístily vozy Audi, BMW, Volkswagen a Škoda. Naopak poměrně malý zájem měli zloději o vozy Honda, Fiat, Peugeot, Ford a Toyota. (viz graf)
Pozn.: Graf zobrazuje, jaká je na základě statistik ČSOB Pojišťovny za rok 2010 pravděpodobnost, že auto konkrétní značky bude ukradeno. Jde o podíly počtu odcizených aut a počtu aut, pro která si jejich majitele sjednali u ČSOB Pojišťovny havarijní pojištění zahrnující i pojištění proti odcizení.