Dnešní dlouhodobý plán je prvním ohlášením strategických záměrů Toyoty od rozsáhlého svolávání jejích vozů do servisů kvůli různým závadám. Za poslední rok a půl Toyota stáhla od zákazníků miliony vozů.
Firma se sice přestává zaměřovat na co nejvyšší produkci, chtěla by však do roku 2015 dosáhnout ročního prodeje deseti milionů vozů. Loni se globální prodej vozů Toyota zvýšil o osm procent na 8,42 milionu a firma zůstala třetí rok za sebou největší automobilkou na světě. Pouze těsně ale předstihla amerického konkurenta General Motors, jehož prodej loni stoupl o 12 procent na 8,39 milionu vozů.
Toyota hodlá dál zrychlit svou expanzi na mladých trzích světa. Ty by měly do roku 2015 tvořit polovinu jejích tržeb proti nynějším 40 procentům.
Akio Tojoda, vnuk zakladatele společnosti, od svého nástupu do čela Toyoty v červnu 2009 mluvil často o potřebě vrátit se k základům. Nový strategický plán se tak namísto snahy o co nejvyšší produkci a podíl na trhu zaměřuje na zlepšení ziskovosti, kde firma pokulhává za domácími konkurenty Nissanem a Hondou. Podle analytiků to je přiznáním toho, že dosavadní důraz na objem produkce a tržní podíl byl chybou.
Toyota si chce udržet vedení v segmentu hybridních vozů a do roku 2015 má v plánu uvést na tento trh asi deset nových modelů. Firma už celosvětově prodala přes tři miliony hybridních vozů, z toho loni 690.000.