"Po období útlumu se leasingové a nebankovní financování opět probouzí k životu. Výrazné oživení jsme dosáhli zejména u osobních automobilů nebo IT a komunikační techniky," uvedl Jaroměřský. Téměř desetinový nárůst financování je podle něj dvojnásobně lepší výsledek, než je loňská hodnota vykazovaná Českou leasingovou a finanční asociací za celý tuzemský trh.
V roce 2010 zaznamenala společnost UniCredit Leasing z pohledu financované hodnoty výrazný odklon od klasických leasingových produktů směrem k úvěrovým. Podíl finančního a operativního leasingu na celkovém financování klesl na necelou polovinu. Podíl úvěrových produktů naopak vzrostl na více než 52 procent.
"Ve větších preferencích klasických úvěrových produktů hraje u našich klientů klíčovou roli několik faktorů. Jednak jsme klientům v minulém roce nabídli atraktivní úvěry a větší vliv při rozhodování měly i účetní a daňové aspekty," podotkl Jaroměřský.
Tradičně nejsilnější komoditou jsou osobní automobily, které byly loni v případě společnosti UniCredit Leasing předmětem financování u 17.547 smluv. Jejich hodnota v pořizovacích cenách činila 4,4 miliardy korun, což byla více než polovina z celkového objemu financování.
Největší nárůst, o necelých 90 procent, zaznamenal loni objem nových obchodů v segmentu IT, kancelářská a komunikační technika. U strojního zařízení financování v roce 2010 kleslo zhruba o čtvrtinu na 1,4 miliardy korun.
UniCredit Leasing, který dříve působil pod názvem CAC Leasing, působí na trhu v Česku od roku 1991. Od roku 2005 je součástí mezinárodní finanční skupiny UniCredit Group, která v leasingovém financování patří k předním firmám na evropském trhu.