Miliardy, které má novinka přinést, by měly jít na opravy a údržbu silnic. Výtěžek mýtného ze silnic první třídy, kterých je v Česku celkem 5500 kilometrů, půjde do státního fondu dopravy. Peníze získané na silnicích druhé třídy dostanou kraje, ale až poté, co si stát odečte náklady na provoz systému. Pokud se silnice druhé a třetí třídy ukážou při výběru mýtného jako prodělečné, stát dá přednost zákazovým značkám, uvedl Sýkora.
Ve výběrovém řízení na dodavatele systému včetně palubních jednotek nebude sice žádná technologie předem vyloučená, je ale jasné, že ministerstvo počítá se satelitním systémem, který nevyžaduje stavbu bran. "V podmínkách tendru budeme chtít zajistit určité procesy, které by se daly jen těžko zvládnout prostřednictvím mikrovlnných bran," řekl Sýkora.
Satelit bude muset být kompatibilní se současným mikrovlnným systémem, který je v Česku zaveden na 1100 kilometrech dálnic a 130 kilometrech silnic první třídy. Společnost Kapsch, která mikrovlnný systém na dálnicích postavila, nedávno propojení obou systémů prezentovala. Zájem o české mýtné má mimo jiné i slovenská firma SkyToll.
Mýtné se bude platit zatím jen mimo zástavbu, do budoucna ale Sýkora nevyloučil ani platby za průjezd městy.