Přestože v poslední době vznikly i další soutěže, Zlatá koruna si stále udržuje své privilegované postavení, protože jako jediná hodnotí celé spektrum nabídky na trhu a ne pouze vybrané kategorie produktů.
„Význam soutěže je v tom, že prostřednictvím úspěšných a oceněných produktů ukazuje na trendy v oblasti finančního trhu. Vidíme, jak se do popředí dostávají každým rokem nové produkty třeba internetového bankovnictví nebo životního pojištění, v poslední době například v oblasti spořicích účtů a povinného ručení. Zlatá koruna díky svému hodnocení a odbornému kreditu řadu těchto progresivních produktových řešení u veřejnosti zpropagovala. Učí klienty, jak poznat a vybrat si z široké nabídky na trhu kvalitní a hodnotný produkt. Že se tím stále více klientů řídí, ukazují i naše průzkumy,“ říká Pavel Doležal, ředitel Zlaté koruny.
Důležitým prvkem Zlaté koruny je mimo jiné to, že vedle odborníků, kteří hodnotí produkty ze svého pohledu, dává velký prostor veřejnosti. Vtáhnout do hodnocení samotné klienty se zatím nikomu v takovém rozsahu nepodařilo. Následující čísla hovoří sama za sebe. V roce 2009 se hlasování o Cenu veřejnosti a Cenu podnikatelů Zlaté koruny zúčastnilo 136 000 lidí a v ročníku 2010 dokonce 144 000 lidí. Tím výrazně roste prestiž těchto cen.
Novým prvkem soutěže je i větší zapojení odborníků z Finanční akademie, která má dnes 342 členů, do výběru produktů, jež se v jednotlivých kategoriích soutěže účastní. Tato role spočívá v tom, že do soutěže se díky nominacím akademiků dostanou jinak kvalitní, nicméně opomenuté produkty, kterým finanční společnosti nepřikládají takovou váhu a nepřihlásí je. Zlatá koruna je tak ve svém záběru a hodnocení reprezentativnější a přitahuje větší pozornost. Je to možné doložit na kategorii Novinka roku, ve které loni soutěžilo 55 produktů.
„Za Finanční akademii, které předsedám, mohu slíbit, že se hodnocení opětovně zhostíme velmi pečlivě a detailně. Vážím si toho, že výsledky tohoto hodnocení budou jako v předešlých letech hodnocením od největšího vzorku odborných hodnotitelů na českém finančním trhu. Těším se na nové inovativní a klientsky přívětivé produkty a všem zúčastněným institucím přeji úspěch v tomto ročníku Zlaté koruny,“ řekl před zahájením nového ročníku František Klufa, finanční arbitr České republiky.
Loni byly v hlavních kategoriích Zlaté koruny úspěšné banky. V Novince roku získal Zlatou korunu Spořicí účet AXA Bank, v Ceně veřejnosti Internet Banka GE Money Bank a v Ceně podnikatelů mBusiness konto mBank. Uvidíme, kdo uspěje letos. Pořadí nejlepších v Ceně veřejnosti a Ceně podnikatelů může ovlivnit každý, kdo odevzdá hlas svému produktu v nominačním kole, které potrvá až do konce dubna. Hlasovat je možné na internetových stránkách Zlaté koruny www.zlatakoruna.info. Výsledky devátého ročníku budeme znát 2. června.