Loni na podzim představila Česká pojišťovna veřejnosti unikátní produkt 1. Povinné ručení Bez povinností, který zcela změnil trh s povinným ručením a výrazně zjednodušil proces likvidace pojistných událostí. Nyní přichází jako první mezi pojišťovnami s další novinkou, která opět mění zaběhnuté pořádky a nabízí klientům významné zjednodušení procesu nahlášení škody přímo z místa nehody prostřednictvím tzv. chytrého telefonu.
„Aplikace „Pojišťovna“ zjednodušuje život všem motoristům, kteří mají u České pojišťovny sjednáno povinné ručení nebo havarijní pojištění. V blízké době však plánujeme poskytnout klientům podobný servis i u ostatních typů pojištění,“ říká Hana Kovářová, vrchní ředitelka Úseku marketingu České pojišťovny. „Jako zodpovědný lídr trhu jsme připraveni jádro kódu nové aplikace nabídnout zdarma ostatním pojišťovnám v České republice, a umožnit tak všem motoristům rychle a jednoduše řešit případné pojistné události,“ dodává Hana Kovářová.
V roce 2010 dosahovala dle průzkumu společnosti GfK penetrace tzv. chytrých telefonů na českém trhu téměř 25 %, podíl chytrých telefonů na nových prodejích je pak dokonce 60%. Chytré telefony (smartphony) už tedy nejsou výsadou pouze několika málo technických nadšenců. Nejnovější technická řešení pronikají i do oblasti pojišťovnictví a Česká pojišťovna jako aktivní lídr domácího trhu přináší další důkaz odpovědnosti vůči svým klientům - nabízí jim rychlá a jednoduchá řešení.
Díky unikátním vlastnostem aplikace „Pojišťovna“ umí chytrý telefon svému majiteli pomoci ve třech důležitých momentech: stává se průvodcem situací po dopravní nehodě a poradí, jak správně postupovat (např. kdy volat policii, jak nehodu zaznamenat atd.). Pomůže rovněž nahlásit nehodu pojišťovně (včetně přiložení fotodokumentace nebo udání polohy podle GPS) a automaticky doplní čas i místo nehody. Aplikace také dokáže s využitím mapových podkladů najít nejbližší pobočku České pojišťovny (včetně detailů jako jsou adresa, otevírací doba a telefonní kontakt).
Jak aplikace „Pojišťovna“ funguje v případě hlášení dopravní nehody?
- 1. Aplikaci lze zdarma a rychle stáhnout z App Store nebo Android Marketu. Navigaci k těmto on-line obchodům najdou uživatelé přímo ve svých telefonech.
- 2. Při prvním spuštění jste vyzváni k vyplnění osobního profilu (zde uživatel vyplní údaje o sobě, svém vozidle a pojištění). Vyplněný profil významně zrychlí proces hlášení škody v případě nehody.
- 3. Poté zadáte informace o poškození vlastního vozu, případně o druhém poškozeném autě, věci či zraněné osobě.
- 4. K hlášení je možné přiložit až 4 informační fotografie z místa nehody.
- 5. Před odesláním lze zadat požadavek na odtah automobilu či zapůjčení náhradního vozidla.
- 6. Všechna data jsou nakonec odeslána do Klientského centra ČP. Na základě nahlášení škody je bezprostředně poté klient kontaktován operátorem ČP pro poskytnutí dalších informací a dokončení registrace škodní události.
Aplikace „Pojišťovna“ je vytvořena pro telefony s operačním systémem Apple (iOS) a Android. Mezi podporované telefony tedy patří kromě iPhonu 3 a 4 také vybrané modely od výrobců HTC, Samsung, LG nebo Sony Ericsson. „Veškerý provoz aplikace funguje v off-line režimu, připojení k internetu tak potřebují klienti pouze při využití map či k odeslání záznamu o nehodě. Motoristé, kteří nemají neomezený datový tarif, se tedy rozhodně nemusejí obávat vysokého účtu za telefonní služby,“ vysvětluje Hana Kovářová.