Automobilky se za stagnace evropského trhu snaží zajistit si růst prodeje expanzí na rychle rostoucích mladých trzích, například v Brazílii, Rusku a Číně. Ta je nyní největším odbytištěm osobních aut ve světě.
V Británii klesl únorový prodej nových aut meziročně o 7,7 procenta, Itálii postihl propad o pětinu a Španělsko o 27,6 procenta. Prodej v Německu a Francii proti tomu rostl, a to o 15,2 a 13,2 procenta.
Za první dva měsíce roku se prodej aut v regionu snížil o 0,3 procenta na 2,023 milionu vozů.
Největší evropská automobilka Volkswagen, jejíž součástí je i Škoda Auto z Mladé Boleslavi, za celou skupinu zvýšila v únoru odbyt o 8,4 procenta. Výrobce luxusních vozů BMW vykázal nárůst o 13,3 procenta. Skupině Fiat ale prodej klesl o 16,9 procenta a koncernu PSA Peugeot Citroën o pět procent, napsala agentura Reuters.