Po úpravě o inflaci jsou nyní výdaje za reklamu zhruba na stejné úrovni jako před 50 lety. V roce 1962 činily výdaje za reklamu v novinách 3,7 miliardy USD, což by v dnešních cenách činilo 26 miliard USD.
Zájem o tištěnou reklamu, která je hlavním zdrojem příjmů tištěných médií, klesá v posledních pěti letech. Přestože se ekonomika od roku 2009 pozvolna zlepšuje, novinám se stále snižují příjmy z reklamy, protože inzerenti se raději obracejí na internet, kde je reklama zdarma nebo mnohem levnější a lze ji zacílit na lidi, kteří budou mít s největší pravděpodobností o daný produkt zájem. Mnoho čtenářů také opouští klasické tištěné noviny a čte zprávy pouze na internetu.
Příjmy z reklamy na internetu loni stouply o 11 procent na tři miliardy USD. Příjmy z reklamy v tištěných novinách klesly o osm procent na 22,8 miliardy USD. Před začátkem poklesu výdajů za reklamu v roce 2006 se příjmy novin z reklamy ročně pohybovaly kolem 47 miliard USD, napsala agentura AP.