IATA zatím přesně nevyčíslila dlouhodobý dopad katastrofy v Japonsku na letecký průmysl. Upozornila však, že Japonsko se na celosvětové pravidelné letecké přepravě podílí 6,5 procenty a na příjmech odvětví deseti procenty.
V případě Číny se lety do Japonska podílejí na celkových příjmech z mezinárodní letecké přepravy až 23 procenty. U Tchaj-wanu a Koreji je to pětinový podíl. Následuje Thajsko s 15 procenty, USA s 12 procenty, Hongkong s 11 procenty a Singapur s devíti procenty. Z evropských trhů má největší napojení na Japonsko Francie se sedmi procenty, dále Německo se šesti procenty a Británie se třemi procenty.
Problémy podle IATA hrozí i u pohonných hmot. Japonsko se na celkových dodávkách pohonných hmot pro letecký průmysl podílí třemi až čtyři procenty a pohonné hmoty vyváží i do dalších zemí Asie. Část kapacit rafinerií poškodilo zemětřesní a omezení dodávek pohonných hmot by mohlo zvýšit jejich ceny, napsala agentura Reuters.