T-Mobile letos investuje do sítě 3G jednu miliardu korun

28.03.2011 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 28. března (ČTK) - Mobilní operátor T-Mobile letos investuje do výstavby rychlé mobilní datové sítě 3G celkem jednu miliardu korun. To je zhruba stejně jako loni. V rozhovoru pro ČTK to uvedl generální ředitel společnosti Milan Vašina. Celkové investiční výdaje operátora v letošním roce se budou pohybovat okolo 16 procent tržeb, tedy kolem 4,5 miliardy Kč.

"Zahájení výstavby sítě 3G bylo velmi dynamické a letos v tom chceme pokračovat," uvedl. T-Mobile se podle Vašiny chce v úrovni pokrytí dostat ze současných dvou pětin populace na zhruba 60 procent, v příštím roce pak k 70 procentům.

Ke zvýšení pokrytí má T-Mobilu pomoci sdílení vysílačů s konkurenční Telefónikou O2, na kterém se operátoři nedávno dohodli. Každý z operátorů má během letošního a příštího roku vybudovat 490 vysílačů. "Je to pro nás velmi důležité, protože se takto dostaneme rychle i do menších měst a obcí. Platí ale, že půjde o dokrývání a větší města si budeme pokrývat sami," podotkl.

T-Mobile v současnosti nabízí 3G prostřednictvím technologie HSPA+, která umožňuje rychlost až 21 Mbit/s. Podle měření Ústavu radioelektroniky FEKT VUT v Brně má nyní T-Mobile nejrychlejší mobilní internet mezi tuzemskými operátory.

Firma se zároveň připravuje na aukci kmitočtů pro novou generaci mobilních datových sítí, se kterou Český telekomunikační úřad (ČTÚ) počítá na podzim. V sousedním Německu zahájí sesterský T-Mobile v polovině roku testovací provoz technologie LTE.

Vedle mobilního internetu se T-Mobile zaměřuje i na nabídku připojení přes pevné linky. Počet jeho zákazníků ADSL se blíží 90.000. Letos chce firma využít velkoobchodní nabídku Telefóniky a poskytnout zákazníkům rychlejší variantu VDSL.

Zákazníci se dočkají i vylepšené nabídky satelitní televize, za stejnou cenu jim přibudou kanály. Službu operátor ve spolupráci s poskytovatelem Skylink nabídl loni před Vánoci a dosud získal řádově tisíce zákazníků. Reklamní kampaň s akční hvězdou Chuckem Norrisem hodnotí Vašina jako úspěšnou. "Povědomí o tom, že televizi nabízíme, se zvýšilo na 67 procent. Zároveň jsme potěšeni, že zákazníci namísto předplacené varianty více volí službu za pravidelné paušální platby," dodal. Možné převzetí celé společnosti Skylink T-Mobilem nechtěl Vašina komentovat.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK