Vodafone je prvním velkým inzerentem, který se k odstranění reklamy kvůli bezpečnosti řidičů odhodlal. Ředitelství silnic a dálnic na konci minulého roku oznámilo, že chce letos odstranit pětinu silničních billboardů a do pěti let tyto reklamní plochy zcela zrušit. V Senátu leží vládní novela, která má umísťování této reklamy v ochranném pásmu komunikací zpřísnit.
"Mnoho billboardů podél rychlostních komunikací splňuje současné bezpečnostní požadavky, nicméně některé z nich jsou nebezpečné. U většiny z nich spočívá nebezpečí i v pouhém očním kontaktu řidiče a následném snížení pozornosti věnované provozu. Věříme, že se Vodafone stane pozitivním příkladem i pro další velké inzerenty, kteří tak mohou přispět k bezpečnější dopravě a nižší nehodovosti a úmrtnosti na českých silnicích," uvedl ředitel BESIP Ondřej Valenta. BESIP je oddělením ministerstva dopravy a má na starosti především prevenci v oblasti bezpečnosti silničního provozu.
Vodafone chce být podle svých zástupců odpovědným inzerentem, proto také zahajuje diskusi o snížení hlasitosti televizní reklamy. Mnoho diváků považuje nynější vysokou hlasitost za nepříjemnou a obtěžující. "Odpovědné podnikání je pro nás prioritou. Oběma iniciativami chceme ukázat respekt vůči našim zákazníkům. Bezpečnost je důležitá pro nás všechny," uvedla generální ředitelka Muriel Antonová.
Zhruba 30 procent venkovních reklamních ploch, které Vodafone nakupuje, je umístěno podél silnic. Toto číslo se může lišit v závislosti na velikosti kampaně.
Podle pořadí společnosti Kantar Media byl loni Vodafone čtvrtým největším inzerentem v Česku. Za reklamu v ceníkových cenách, které nezohledňují množstevní slevy a barterové smlouvy, utratil přes miliardu korun. Do reklamy tak investoval nejvíce z tuzemských telekomunikačních operátorů, T-Mobile byl v žebříčku Kantar Media sedmý a Telefónica O2 desátá.