Google: Prodej reklamy Googlu v Číně i po sporu s Pekingem roste

04.04.2011 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Peking 4. dubna (ČTK) - Rok po veřejném střetu s čínskou vládou kvůli internetové cenzuře uvádí americký gigant Google, že jeho obchodní spolupráce s čínskými inzerenty roste. Sdělila to dnes mluvčí podniku, jehož podíl na trhu s čínským vyhledáváním na síti přitom klesá.

Jeden z velkých čínských portálů minulý týden uvedl, že již nebude vyhledávání od Googlu využívat. Googlu klesá tržní podíl v čínském internetovém vyhledávání od loňského března, kdy z čínského území přesunul své vyhledávací servery do zahraničí. Spornou budoucnost pak mají v Číně i mapy od Googlu, které zajišťují atraktivitu jeho zbývajících služeb v Číně.

"Příjmy Googlu v Číně meziročně vzrostly," uvedla mluvčí firmy Jessica Powellová v e-mailu. Dodala, že podnik má v Číně stovky velkých i malých partnerů, s nimž nadále spolupracuje.

Tržby za jednotlivé země světa Google nezveřejňuje. Agentura Analysys ale odhaduje, že jeho loňské tržby v Číně dosáhly 2,6 miliardy jüanů, tedy méně než 1,5 procenta světových tržeb 29,3 miliardy dolarů.

Hlavní přítomnou aktivitou Googlu v Číně zůstaly kanceláře pro prodej reklamy, což je nezvyklá situace pro firmu s dominantní pozicí na internetu ve světě. Google risknul, že bude muset Čínu zcela opustit loni v lednu, kdy Pekingu oznámil, že se už nebude podřizovat jeho požadavkům na filtrování informací.

Podíl Googlu na webovém vyhledávání v posledním čtvrtletí minulého roku klesl podle Analysys na 19,6 procenta ze 30,9 procenta ze čtvrtletí prvního. Podíl čínského vyhledávače Baidu proti tomu vzrostl na 75 procent, napsala agentura AP.

pok kri

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK