Podle Andrey Hrabalové z ÚZEI se trh s biopotravinami vyrovnal s finanční a ekonomickou krizí celkem dobře. Po růstu o desítky procent v předchozích letech předloni sice stagnoval, ale neklesal tak jako trh konvenčních potravin. Pro roky 2010 a 2011 již ústav očekává opětovný růst trhu.
"Já chci být strašně opatrný, ale přesto si myslím, že trh v roce 2010 rostl a řekl bych, že rostl okolo pěti až deseti procent. Je to můj subjektivní názor z rozhovorů s výrobci a maloobchodníky, není podložený daty," odpověděl na dotaz ČTK ohledně vývoje prodejů biopotravin v roce 2010 Tom Václavík z agentury Green Marketing, který dlouhodobě dění na biotrhu sleduje.
Obyvatel Česka předloni za biopotraviny v průměru utratil 200 korun. Jejich podíl na celkové spotřebě je přesto stále velmi malý, činil 0,71 procenta.
České firmy do zahraničí předloni vyvezly biopotraviny za přibližně 367 milionů korun. V maloobchodní síti se jich prodalo za 1,68 miliardy Kč, ve veřejném stravováním za 14 milionů. Hodnota přímého prodeje bioproduktů výrobci zákazníkům dosáhla zhruba 70 milionů Kč.
Nejvíce čeští spotřebitelé biopotraviny nakupují v maloobchodních řetězcích. V roce 2009 tam za na zaplatili 1,2 miliardy korun a podíl na celkových prodejích biopotravin v ČR zde činil bezmála 69 procent. Na pomyslném druhém místě se umístily prodejny zdravé výživy se 17procentním podílem. O tři procentní body na sedm procent se meziročně zvýšil podíl lékáren.
Podle v únoru ministerstvem zemědělství zveřejněných údajů loni pokračoval několikaletý růst počtu výrobců biopotravin, kterých přibylo více než o čtvrtinu na 626.
Počet ekologických zemědělců v Česku se v roce 2010 meziročně zvýšil téměř o třetinu na více než 3500. Plocha půdy obhospodařované podle pravidel ekologického zemědělství vzrostla meziročně téměř o 50.000 hektarů a její podíl na veškeré zemědělské půdě přesáhl 10,5 procenta.