V otevřeném dopise, který zaslal generální inspektor Drážní inspekce Roman Šigut šéfovi SŽDC Pavlovi Habartovi, popisuje Hallovo vyjádření jako útok na samotnou podstatu existence Drážní inspekce. "Vůbec nerozumíme tomu, co sleduje tímto chováním Drážní inspekce, která by se měla chovat jako nezávislý vyšetřovací orgán," reagoval Halla v reportáži na zveřejnění výsledků vyšetřování Drážní inspekce na výše zmíněné trati.
Kontrola inspekce na trati odhalila velké množství závad a postup SŽDC při kontrolách a následném odstraňování těchto vad označila za nedostatečný. Tomu se však SŽDC brání a odmítá, že by daný železniční úsek byl nebezpečný.
Podle Šiguta je součástí pomsty SŽDC i jeho odvolání, které plánuje ministerstvo dopravy. Vyčítá mu, že jeho úřad špatně evidoval docházku zaměstnanců a evidenci dovolených. Podle Šiguta ale za vším stojí právě SŽDC, jejíž správu kolejí inspekce dlouhodobě kritizuje.
Státní SŽDC nyní v tuzemsku spravuje síť železničních tratí, v polovině roku má od Českých drah převzít také řízení provozu na železnici. V současnosti zaměstnává přibližně 9500 lidí, po začlenění výpravčích, signalistů, hláskařů a jiných zaměstnanců řízení provozu z Českých drah se jejich počet zhruba zdvojnásobí.