"Podařilo se nám rozšířit distribuci, udržet ceny pod konkurencí a zákazníkům i spotřebitelům jsme nabídli řadu novinek. Ať už se jednalo o nové druhy piv, nové obaly nebo celé programy jako například podpora čepování pivních speciálů v gastro provozovnách," řekl k výsledkům generální ředitel společnosti Zdeněk Radil, podle ktrého loni pokračoval trend příklonu části spotřebitelů k regionálním značkám piv.
Skupina se loni zaměřila především na kategorii ležáků, kterých meziročně prodala o 18 procent více. Prodej speciálních a méně obvyklých piv zaznamenal růst o 60 procent, výroba nealkoholického piva se více než zdvojnásobila.
Jak řekl ČTK manažer obchodních značek K Brewery Petr Božoň, skupina vyváží přibližně 15 procent své produkce, zhruba srovnatelný je podíl privátních značek na celkovém výstavu.
Meziročně více piva prodalo v Česku šest ze sedmi pivovarů patřících K Brewery. Největší meziroční nárůst prodejů (o 70 procent) zaznamenal loni pivovar Klášter Hradiště nad Jizerou. Protivínský pivovar Platan dosáhl zvýšení prodejů více než o třetinu, pivovar Jihlava více než o pětinu. Méně piva než v roce 2009 (o sedm procent) prodal pouze uherskobrodský pivovar Janáček.
Loňský rok přitom nebyl pro pivovarníky jednoduchý. Celkový výstav členů Českého svazu pivovarů a sladoven se meziročně snížil o osm procent na 15,7 milionů hektolitrů. Prodeje v tuzemsku klesly téměř o devět procent. Pokles poptávky po pivu výrobci přisuzují zvýšení spotřební daně z piva a jeho následnému zdražení na začátku loňského roku.
Skupina K Brewery se soustředí na vaření klasických českých piv tradiční technologií. Skupina stoprocentně ovládá a provozuje sedm menších a středních pivovarů. Patří jí pivovary v Protivíně, Jihlavě, Uherském Brodě, Hlinsku v Čechách, Klášteře Hradišti nad Jizerou, ve Vysokém Chlumci a od loňského dubna také pivovar Černá Hora na Blanensku.
Celková výše výstavu skupiny dosahující zhruba 850.000 hl řadí K Brewery na pátou až šestou příčku českého pivovarství. V uplynulém roce pokračovala konsolidace uskupení, ale také rozsáhlé investice do pivovarů, trhu i marketingu značek.