"Zvítězili jsme v konkurenci sedmi světových firem. První dodávka bude v červnu 2012, poslední v červenci 2014. Nově vyvíjené lokomotivy, určené především pro nákladní dopravu, budou provozovat Turecké státní dráhy TCDD," dodal. Kompletní pohony včetně výkonové a řídící elektroniky budou sloužit pro elektrická vozidla vyráběná v Jižní Koreji a následně v Turecku.
Díky novému kontraktu počítá podnik s nárůstem počtu zaměstnanců o desetinu na téměř 800. Tržby Škody Electric, které se loni dosáhly 2,7 miliardy korun, by měly podle Šilhánka v letech 2013 a 2014 atakovat pět miliard korun, nejen díky dodávce pro Hyundai.
"Škoda Electric postoupila ze středoevropské soutěže do ligy mistrů. Dodá high technologii, která tvoří srdce, svaly a plíce, aneb to, co dělá lokomotivu lokomotivou," dodal ředitel. Z celkové ceny vozidla budou tvořit dodávky z Plzně 40 procent.