Ušetřené peníze SŽDC podle Habarty vynaloží na důležité železniční stavby, jako je například modernizace železničního spojení Praha-Beroun, Praha-Kladno, nebo Nymburk-Mladá Boleslav. Slevy na výstavbě silnic nebo na provozování mýtného systému po dodavatelích v resortu dopravy v minulosti žádal především ministr Vít Bárta.
"Měli bychom se chovat jako obchodní firma," uvedl hlavní cíl SŽDC pro letošní rok Habarta. Společnost se podle něj pokusí nadále snižovat náklady na provozování dráhy a zvyšovat efektivitu svého provozu. Firma za posledních šest měsíců snížila počet zaměstnanců o 12 procent a klesly v ní platy i odměny, uvedl jako příklad snižování nákladů Habarta.
Vedení společnosti rovněž plánuje rozsáhlou reorganizaci hasičských sborů SŽDC, jejíž cílem je celkové protipožární zabezpečení železnic z vlastních zdrojů. V současnosti hasiči společnosti nepokrývají například Vysočinu.
Habarta vede SŽDC jako pověřený generální ředitel od počátku loňského října. Tehdy z funkce na vlastní žádost odešel Jan Komárek, zdůvodnil to plánovanými změnami ve strategii firmy.
Státní SŽDC nyní v tuzemsku spravuje síť železničních tratí, v polovině roku má od Českých drah převzít také řízení provozu na železnici. V současnosti zaměstnává přibližně 9500 lidí, po začlenění výpravčích, signalistů, hláskařů a jiných zaměstnanců řízení provozu z Českých drah se jejich počet zhruba zdvojnásobí.