Od začátku roku do konce března bylo v Polsku zaregistrováno 68.831 nových aut, z toho asi 1760 byly automobily z přepážkou. To je o 89 procent méně než před rokem. "Splnily se prognózy, že po likvidaci daňových úlev nebude mít smysl kupovat tato vozidla, protože auta s přepážkou kromě nižších nákladů na jejich nákup nic navíc nenabízela," uvedl Samar.
Zatímco v zimních měsících si Poláci nová auta příliš nekupovali, v březnu trh tradičně ožil a prodej nových aut proti únoru vzrostl o více než čtvrtinu. Podle Samaru začátkem roku někteří lidé nákup nového automobilu odkládali, vliv na to mělo kromě jiného lednové zvýšení DPH.
Poláci nejvíce kupují Škody. V prvním čtvrtletí zaregistrovali asi 8420 aut této značky, přibližně o tři procenta méně než před rokem. Druhým nejprodávanějším automobilem je Opel, třetím Toyota.
Značka Registrovaná auta leden - březen Meziroční změna Podíl na trhu Škoda 8421 - 3,15 12,20 Opel 5771 - 0,31 8,36 Toyota 5624 - 15,33 8,15 Fiat 5237 - 10,31 7,59 Renault 4463 16,38 6,47
Zdroj: Samar