Meziroční tempo růstu prodeje aut v Číně však nadále zůstává hluboko pod úrovněmi z loňského roku. V celém prvním čtvrtletí prodej stoupl o devět procent na 3,84 milionu vozů. Ve stejném loňském období přitom růst dosáhl 76 procent. Na čínský automobilový trh má letos negativní vliv ukončení vládních opatření na podporu poptávky.
V celém loňském roce prodej aut v Číně stoupl zhruba o třetinu na rekordních 13,8 milionu vozů. Letos se očekává výrazné zpomalení růstu. Někteří odborníci dokonce nevylučují ani pokles prodeje. Šéf Čínského svazu osobních automobilů (CPCA) Rao Da například začátkem roku uvedl, že prodej by se letos mohl snížit o více než deset procent.
Čína předloni díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa. Přední světové automobilky se snaží expanzí v Číně kompenzovat pokles poptávky na rozvinutých trzích. Největší americká automobilka General Motors v lednu předpověděla, že automobilový trh v Číně v příštích pěti letech poroste o deset až 15 procent ročně.