PSA v Trnavě zaměstnává kolem 3000 lidí, v továrně v současnosti montuje modely Peugeot 207 a Citroen C3 Picasso. Loni závod vyrobil více než 186.000 vozidel, což proti roku 2009 představuje meziroční pokles o necelou desetinu. Ostatní dvě automobilky v zemi, naopak, v minulém roce produkci zvýšily. Automobilový průmysl se společně s výrobci elektroniky řadí k tahounům slovenské ekonomiky.
Nový model vozidla by měl továrně pomoci postupně zvýšit výrobu na svou maximální kapacitu 300.000 vozidel ročně. "Investice do nových pracovních míst jsou dobrou zprávou pro občany Slovenska," poznamenala premiérka Iveta Radičová, která se zúčastnila prohlídky závodu. Země se od propuknutí světové hospodářské potýká se stoupající nezaměstnaností, která se řadí k nejvyšší v Evropské unii. Automobilka už spustila nábor pracovníků pro nový model, jež si vyžádá zavedení třísměnného provozu.
Trnavský závod ale ani další evropské fabriky koncernu se nedávno nevyhnuly omezení výroby poté, co jeho japonského dodavatele Hitachi postihlo ničivé zemětřesení. "Situace se dostává do normálu, avšak stále je před námi nejistota. Je možné, že nastanou další přerušení dodávek, ačkoliv je těžké to dnes předpokládat," řekl Varin.
Loni se na Slovensku vyrobilo téměř 557.000 aut. Země se tak po přepočtu na 1000 obyvatel stala největším producentem aut na světě, těsně tak předstihla Česko. Letos by se podle odhadů mohlo na Slovensku vyrobit přes 600.000 aut. Volkswagen plánuje letos na Slovensku spustit výrobu nového modelu malého rodinného vozidla, KIA zase v závodě u Žiliny dokončuje investici do rozšíření produkce motorů, jejíž roční kapacita tak stoupne o polovinu na 450.000.
PSA Peugeot Citroën působí také v Česku, kde má společný podnik TPCA s japonskou automobilkou Toyota. Jejich kolínský závod vyrábí vozy Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1.