ČR je podle něj snad jediným státem na celém světě, který nevyužívá soukromých peněz na financování dopravní infrastruktury. V zemích EU bylo v letech 1990-2009 realizováno celkem 1340 projektů PPP v celkové hodnotě 250 miliard euro. Výhodou PPP projektů je dodržování rozpočtů a časového harmonogramu staveb. Podle Sedláčka v ČR tvoří dodatečné náklady u klasických veřejných zakázek zhruba pětinu jejich celkové ceny.
Podle Sedláčka by mohla nedostatek peněz na dopravní stavby řešit i půjčka. "Jednoznačně vidíme, že nepřipravování dopravních staveb by mělo ještě vyšší náklady než náklady na dluh," uvedl Sedláček.
Podle Matyáše případné nedobudování dopravní sítě bude znamenat ztrátu republiky v zajištění konkurenceschopnosti. "Stát by si měl uvědomit svou výlučnou pozici coby největšího a nejsilnějšího investora," řekl Matyáš. Kritizoval také špatnou komunikaci státu s podnikateli ve stavebnictví. Podle něj čím více problémů přichází, tím horší je komunikace.
Podle dřívějších odhadů svazu může další pokles veřejných i soukromých investic letos v Česku připravit o práci až 40.000 lidí. V odvětví pracuje včetně živnostníků kolem 450.000 lidí.
Stavební výroba v Česku se v roce 2010 podle Českého statistického úřadu snížila meziročně o 7,8 procenta. Předloni klesla přibližně o procento. Počet zahájených bytů se propadl o 24,6 procenta.