Město v roce 2007 vyhlásilo zakázku malého rozsahu do dvou milionů korun. S dvěma firmami uzavřelo smlouvy na dobu neurčitou, k nimž byly o rok později uzavřeny dodatky.
"Pokud zadavatel uzavírá smlouvu na dobu neurčitou, je povinen celkovou hodnotu zakázky stanovit na základě předpokládané výše peněžitého závazku za čtyři roky," uvedl Rafaj. Předpokládaná výše zakázky přitom v tomto případě měla být zadavatelem vypočtena na téměř devět milionů korun. Město proto mělo zvolit složitější formu zadávacího řízení, do kterého se mohlo přihlásit více firem.
Uzavřené smlouvy a dodatky vykazují věcnou, místní i časovou souvislost a jsou tedy podle ÚOHS jednoznačně součástí jednoho předmětu plnění. Město podle Rafaje nezákonně rozdělilo zakázku, čímž snížilo její předpokládané hodnoty pod finanční limit stanovený zákonem pro nadlimitní veřejnou zakázku.
"Tím, že zadavatel zadal veřejnou zakázku jako veřejnou zakázku malého rozsahu, znemožnil účast dalších případných dodavatelů a výrazně tak narušil soutěžní prostředí," dodal Rafaj.