Prodej Volkswagenu v Číně stoupl navzdory konci vládních opatření na podporu poptávky a snaze některých velkých měst omezovat registrace nových automobilů. Prodej vlajkové značky VW se v prvním čtvrtletí v Číně zvýšil o více než 18 procent na 429.517 vozů a prodej luxusní značky Audi stoupl téměř o čtvrtinu na 64.122 vozů, napsala agentura DPA.
Celkový prodej automobilů v Číně se v prvním čtvrtletí podle údajů Čínského sdružení výrobců automobilů (CAAM) zvýšil o devět procent na 3,84 milionu vozů. Ve stejném loňském období přitom prodej rostl o 76 procent.
Čína předloni díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa. Přední světové automobilky se snaží expanzí v Číně kompenzovat pokles poptávky na rozvinutých trzích.
Volkswagen je největší automobilkou v Evropě a do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě. Provozní zisk společnosti se loni zhruba zečtyřnásobil na rekordních 7,1 miliardy eur (zhruba 173 miliard Kč).