"Zažili jsme skutečný nával návštěvníků. Obrovský zájem o náš podnik nás velice těší. Ukazuje, kolik přátel a příznivců značka v České republice má. Naši zákazníci a fanoušci udělali z automobilky Škoda v posledních letech to, čím dnes je - moderní, dynamický a na mezinárodním poli úspěšný podnik," řekl šéf Škody Auto Winfried Vahland.
Návštěvníci si na prohlídkových trasách prohlédli výrobu agregátů, nářaďovnu, hutě, lisovnu, svařovnu, montáž aut a logistické centrum. Zároveň se přímo v továrně konal na čtyřech pódiích doprovodný program, při kterém vystoupily například kapely Chinaski nebo MIG 21. Podle ředitele mladoboleslavských strážníků Tomáše Kypty se celá akce uskutečnila bez vážnějších problémů. "Zhruba od 8:30 do 10:30 komplikovali dopravu ve městě přijíždějící návštěvníci, kterým jsme zejména radili, kde mají zaparkovat," řekl Kypta, podle něhož se pak situace v dopravě uklidnila.
Oslavy spojení Škody s německým Volkswagenem začaly v pátek. Automobilka za účasti významných osobností politiky i byznysu zahájila výstavbu nové haly, kde se bude od příštího roku vyrábět model Octavia. Vedle octavií a fabií bude z výrobních linek v Mladé Boleslavi sjíždět i třetí model Škody. Jeho název automobilka dosud nesdělila.
Lidé si mohli přísně střežené prostory továrny naposledy prohlédnout před šesti lety, kdy automobilka slavila 100. výročí vyrobení prvního vozidla a 110. výročí od založení firmy.
Škoda Auto loni více než ztrojnásobila čistý zisk na 349 milionů eur (zhruba 8,5 miliardy Kč). Její tržby se zvýšily meziročně o 22,4 procenta na 8,69 miliardy eur. Prodej automobilky loni stoupl o 11,5 procenta na rekordních zhruba 763.000 vozů.