"Každé auto, které vyrobíme, dokážeme prodat. Když budeme více vyrábět, můžeme i více prodávat," řekl šéf čínských aktivit Volkswagenu Karl-Thomas Neumann. "Doposud nečekaně prudký růst na čínském trhu ale zpomalí," dodal.
Firma minulý týden oznámila, že v letošním prvním čtvrtletí zvýšila prodej v Číně meziročně o pětinu na 548.400 vozů. K růstu přispěla Škoda Auto, jejíž odbyt na čínském trhu stoupl o více než 27 procent na 54.400 vozů. Prodej stoupl navzdory konci vládních opatření na podporu poptávky a snaze některých velkých měst omezovat registrace nových automobilů.
Automobilka Volkswagen začátkem roku přislíbila, že v Číně do roku 2015 investuje 10,6 miliardy eur (téměř 260 miliard Kč). Investice budou směřovat do rozšíření výrobní kapacity a vývoje nových produktů. Volkswagen je největší automobilkou v Evropě a do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě.
Čína předloni díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa. Přední světové automobilky se snaží expanzí v Číně kompenzovat pokles poptávky na rozvinutých trzích.