Automobilka si od nového modelu slibuje, že naváže na legendární předchůdce. Původního "käfera" prodala 21,5 milionu exemplářů. Jeho nástupce se poprvé objevil v roce 1998 a koupilo si jej přes milion zájemců.
Nová generace modelu "Beetle" má být nejsportovnějším broukem a zároveň se pyšní i nejnižší spotřebou. Ta se při použití motoru 1,6 TDI pohybuje kolem 4,3 litru na 100 km.
Nový vůz je nejen nižší, ale i výrazně širší než předchůdce, kapota motoru je delší a dozadu posunuté přední okno výrazně příkřejší. Zatímco New Beetle mohl být nakreslen třemi polokruhy - blatník vpředu, blatník vzadu, střešní kopule nad nimi - nový model se od této geometrie oprošťuje. Silueta střechy je výrazně plošší a navazuje na pojetí studie Ragster představené v roce 2005 v Detroitu. Vůz bude automobilka dodávat ve třech výbavových liniích Beetle, Design a Sport. Nejvýkonnější verze bude disponovat 200 koňmi pod kapotou.
Mezi novinky patří bi-xenonové světlomety s LED pro denní svícení nebo prémiová zvuková aparatura Fender. Na své místo se u spolujezdce vrátila přihrádka na rukavice. Vůz je vybavený panoramatickou střechou a poprvé také technologií bez zámku dveří a zapalování.
Cenu ani datum uvedení na trh zatím firma neoznámila. Zálibu v retro modelech potvrdil VW nedávno na ženevském autosalonu studií Busu Bulli, která vycházela z legendárního transporteru T1 z 50 let.