Škoda chce do roku 2013 v Číně rozšířit prodejní síť o třetinu

19.04.2011 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Šanghaj 19. dubna (zvláštní zpravodaj ČTK) - Škoda Auto plánuje do roku 2013 rozšíření své prodejní sítě v Číně o třetinu na 400 obchodních míst. Na konci minulého roku měla 305 prodejen u zhruba stovky dealerů. Oznámili to zástupci společnosti před dnešním zahájením autosalonu v Šanghaji.

Čína je pro Škodu největší odbytiště. Loni v zemi zvýšila prodej ze 123.500 na 180.600 vozů a v růstu pokračovala i v letošním prvním čtvrtletí, kdy na trhu prodala 54.400 aut, tedy o 27 procent víc, než loni. Celosvětově prodej značky od ledna do března vzrostl o 21 procent.

"Na důležitých světových trzích se chceme stát měřítkem, co se týče vozů orientovaných na prostor, na nejlepší poměr ceny a užitné hodnoty a na chytrá řešení," uvedl předseda představenstva Škody Winfried Vahland. Automobilka již dříve oznámila cíl do roku 2018 nejméně zdvojnásobit výrobu na víc než 1,5 milionu aut.

Prodejní síť Škody v Číně se v některých ohledech liší od evropských autosalonů. Jednotliví prodejci v Číně prodávají podle Petra Syrovátky, který je zodpovědný za rozvoj dealerské sítě značky v zemi, dvakrát až třikrát více aut, než v Evropě. Zákazníky tak může například vítat vyčleněný pracovník již při vstupu do prodejny. V průměru u jednoho dealerství pracuje 50 až 80 lidí.

Pružnější je také výstavba nových prodejen. "Když se s investorem dohodneme, tak je prodejna hotova do osmi až devíti měsíců," uvedl Syrovátko.

Škoda Auto v Číně působí od roku 2005 a od roku 2007 vyrábí auta ve společném závodě s Volkswagenem. Postupně do výroby zařadila Octavii, Fabii a Superb. Následovat by měl v roce 2013 Yeti.

"Tato úspěšná historie ukazuje potenciál našeho podniku na nejdynamičtěji se rozvíjejícím trhu světa. Na to navážeme v dalších letech s investicemi do trhu i produktů," dodal Vahland.

Škodovky vyráběné v Číně mají své specifika. Na trh se například vůbec nedodávají dieselové verze, o které není zájem, Číňané ale naopak více nakupují lépe vybavené vozy. Octavia a Superb nemají anténu na střeše, ale je integrovaná v zadním okně. Přednímu chladiči dominují vertikální chromové mřížky. Další odlišností například je, že se Superb v Číně prodává standardně se 16palcovými koly místo větších ráfků. Důvodem je nižší kvalita čínských silnic. Nejprodávanějšími barvami jsou černá, stříbrná a šedá. Naopak skoro vůbec není zájem o zelenou a o bílou, která je v Číně barvou smutku.

Na mezinárodním autosalonu v Šanghaji Škoda vedle nyní vyráběných modelů prezentuje studii Vision D, která má naznačit, kam se budou ubírat v příštích letech připravované modely. Vedle toho firma předvedla svůj elektromobil na bázi Octavie Green E Line.

Čína je největší světový automobilový trh. Loni prodej nových vozů stoupl o třetinu na 11,4 milionu, za deset let by to mělo být přes 20 milionů aut. Škoda má na celkových prodejích podíl 1,6 procenta.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK