Nový šéf Teska Phil Clarke uvedl, že podnik se teď zaměří na inovaci, aby zlepšil výkonnost na britském trhu. Stanovil si proto šest bodů, které chce prosadit. Mimo jiné je mezi nimi také snaha zlepšit nabídku smíšeného zboží. Clarke je ve vedení Teska od minulého měsíce, firmě předtím dlouhá léta šéfoval Terry Leahy.
"Za poslední rok jsme nedosáhli plánovaného růstu, což bylo jen zčásti způsobeno poklesem spotřebitelského trhu ve druhém pololetí," řekl Clarke k výkonnosti Teska v Británii. Domácí trh je pro Tesco velmi důležitý, firma tam generuje více než dvě třetiny svých tržeb i zisku.
V České republice Tesco za celý rok zvýšilo tržby o dvě procenta, přesná čísla však neuvedlo. Ještě lépe si firma vedla na Slovensku, kde tržby v obchodech otevřených alespoň jeden rok vzrostly o 10,9 procenta. To byl i nejvýraznější růst ze všech hlavních trhů. Ve Spojených státech se celkové tržby zvýšily o 9,4 procenta, v Japonsku o 8,1 procenta klesly.
Asie jako celek zaznamenala růst tržeb o 2,3 procenta. Na čínském trhu se tržby zvýšily o 5,5 procenta. Naproti tomu na domácím trhu, tedy v Británii, tržby vzrostly jen o jedno procento.
Analytici v anketě agentury Reuters v průměru předpokládali, že firma zvýší zisk zhruba o deset procent. Tesco je třetím největším maloobchodním řetězcem na světě za druhým Carrefourem z Francie a prvním Wal-Martem ze Spojených států.