V loňském roce Toyota na čínském trhu prodala 846.000 vozů. Letos by měl prodej překročit 900.000 vozů. Dosažení tohoto cíle by však mohly zkomplikovat problémy s dodávkami součástek, které jsou důsledkem březnového zemětřesení v Japonsku.
Toyota v pondělí poprvé od tohoto zemětřesení obnovila výrobu ve všech svých japonských továrnách. Ty ale budou prozatím využívat pouze polovinu svých kapacit kvůli přetrvávajícímu nedostatku součástek.
Automobilka minulý týden uvedla, že kvůli nedostatku součástek přeruší na osm dnů výrobu v pěti evropských továrnách. Opatření se dotkne závodů v Británii, Francii, Polsku a Turecku a uskuteční se ve druhé polovině dubna a začátkem května. Firma rovněž upozornila, že problémy s dodávkami japonských součástek by mohly narušovat její výrobu až do července.
Čína předloni díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa. Přední světové automobilky se snaží expanzí v Číně kompenzovat pokles poptávky na rozvinutých trzích. Růst čínského trhu však nyní brzdí konec vládních opatření na podporu poptávky a snaha některých velkých měst omezovat registrace nových automobilů.