Tesco loni v Česku otevřelo 25 nových obchodů a koupilo 81 samoobsluh Žabka a 47 obchodů Koruna. "V roce 2011 budeme pokračovat v organickém růstu. Otevřeme přibližně 25 obchodů a zmodernizujeme největší hypermarkety na formát Extra," uvedl generální ředitel Tesco Stores ČR Phil Clarke.
Obchodní řetězec Tesco loni na podzim spustil v Česku věrnostní program Clubcard, do kterého se přihlásilo zhruba 1,35 milionu zákazníků. Letos Tesco plánuje na tuzemském trhu zahájit zkušební provoz internetového obchodu, jehož nabídku mají tvořit potraviny a drogistické zboží. Pilotní projekt internetového obchodu bude nejprve otestován v Praze a po jeho vyhodnocení Tesco hodlá tuto formu prodeje rozšířit na celou Českou republiku.
Loni společnost Tesco v Česku vytvořila zhruba 970 nových pracovní míst a letos by jejich počet měl také přesáhnout hranici 900.
Obchodní řetězec Tesco vstoupil na tuzemský trh v roce 1996 a nyní v Česku provozuje 158 obchodů, osmnáct čerpacích stanic a šest obchodních center. Předloni bylo Tesco v ČR třetím největším maloobchodním prodejcem. První byla v roce 2009 společnost Schwarz ČR (Kaufland, Lidl) a druhá skupina Rewe ČR (Billa, Penny Market).
Britský maloobchodní řetězec Tesco hospodařil ve finančním roce 2010/2011 se ziskem před zdaněním 3,8 miliardy liber (asi 105,1 miliardy Kč), což je meziroční nárůst o 12,3 procenta. Růst ale táhnou především asijské trhy, na domácím trhu v Británii naopak firma zápasí s tvrdou konkurencí. Dobře si ale vede ve střední Evropě, hlavně v České republice a na Slovensku.