SABMiller zvýšil čtvrtletní produkci o tři pct díky mladým trhům

19.04.2011 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Londýn 19. dubna (ČTK) - Pivovarská skupina SABMiller v posledním fiskálním čtvrtletí svého roku zvýšila produkci o tři procenta, zatímco analytici očekávali 1,7 procenta. Ve výsledku za leden až březen se projevily takzvané mladé trhy v Africe a Asii, uvedl dnes podnik. SABMiller je druhá největší pivovarnická skupina na světě, v Česku vlastní Plzeňský Prazdroj.

Růst vykázaly všechny regiony kromě Spojených států. V nárůstu objemu vedly Asie a Afrika, zatímco Evropa a Latinská Amerika se k růstu vrátily. SABMiller vytváří na takzvaných mladých trzích přes 80 procent zisku.

Objemy piva za celý rok do března se zvýšily o dvě procenta, ale vyšší ceny posunuly roční tržby nahoru o pět procent. Skupina mimo jiné vaří pivo značek Miller Lite, Peroni a Grolsch. U nealkoholických nápojů vzrostly objemy o tři procenta za čtvrtletí i celý rok.

Ceny surovin, například ječmene, pšenice a kukuřice, se ve druhé polovině fiskálního roku mírně zvýšily, za celý rok ale byly nepatrně nižší. Pivovary kupují obilí v předstihu, proto nynější náklady odrážejí vzestup cen proti loňskému létu.

Akcie podniku dnes vzrostly o 1,3 procenta na 22,20 libry. Před měsícem sice klesly na letošní minimum 19,98 libry, jsou ale blízko svého maxima 23,28 GBP z konce minulého roku. Finanční výsledky zveřejní skupina přesně za měsíc, napsala agentura Reuters.

SABMiller vznikl sloučením jihoafrické společnosti SAB a americké Miller a byl světovou pivovarskou jedničkou, dokud v roce 2008 nevznikla skupina Anheuser-Busch InBev. Vedle Plzeňského Prazdroje a jeho značek Pilsner Urquell, Gambrinus, Velkopopovický Kozel a Radegast vlastní například slovenské pivovary Šariš a Topvar.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK