Před obchodním domem Sears v Torontu se před otevírací dobou v 7:00 hodin místního času ukázalo jen pět lidí. Proti davové mánii, kterou vyvolává začátek prodeje přístrojů od rivala Apple, je to značný rozdíl.
RIM předvedl PlayBook minulý týden a přístroj si nezískal přízeň recenzentů. Tabletu s připojením pouze přes Wi-Fi chybí deviza RIM, a to její zabezpečené e-mailové služby či aplikace plánovače, k nimž se PlayBook dostane pouze za pomoci mobilů BlackBerry.
"Některé stížnosti, které měli, na mě opravdu neplatí," reagoval ale André Cousineau, 34letý zaměstnanec banky. "Mít místní kalendář a e-mail pro mě není důležité, protože mám BlackBerry a můžu je mít kdekoli," dodal.
Maloobchody včetně řetězců Staples a Best Buy se zmiňují o solidních předběžných objednávkách, podle nichž poptávka ukazuje na schopnou alternativu k iPadu. Při zahájení prodeje byl PlayBook k dispozici ve 20.000 prodejen v Kanadě a USA; podnikům prodává RIM přístroj přímo.
Podle některých hlasů je neférové srovnávat novinku na trhu s iPadem, s nímž se trh s tablety loni v dubnu stal realitou. Apple v minulém roce prodala téměř 15 milionů iPadů a RIM by podle analytiků mohla letos prodat tři miliony přístrojů PlayBook, napsala agentura Reuters.