Všechny čínské automobilky, od Dongfeng Motor Group po Geely, nyní mnohem více obracejí svoji pozornost na "čisté" vozy, které mnozí považují za budoucí zlatý důl automobilového průmyslu. Dongfeng Motor plánuje představit v příštím roce první elektrický vůz a do roku 2015 prodat 100.000 těchto vozů.
SAIC, která je partnerem americké automobilky General Motors a německého Volkswagenu, loni představila model hybridního sedanu Roewe 750. Do konce roku 2012 chce přijít s elektrickým modelem Roewe 550. Dohodla se také s výrobcem autobusů Volvo na vytvoření společného podniku, který bude vyrábět poháněcí mechanismy pro hybridní a elektrické autobusy. Celková investice do podniku činí 100 milionů jüanů a SAIC v něm vlastní 60 procent.
Peking si v zavádění ekologických vozů stanovil ambiciózní cíl. Do roku 2020 se má na čínských silnicích prohánět jeden milion ekologických vozů, v současnosti je v zemi podle odhadů několik stovek těchto vozů. Pro automobilky to ale bude obtížný úkol, protože stále není jisté, jak zákazníci vnímají bezpečnost a komfort elektrických vozů. Sporný je i jejich skutečný přínos pro životní prostředí, protože většina elektrické energie v Číně pochází z uhlí.
Zatím žádná velká zahraniční automobilka v Číně neprodává elektrický vůz. Japonská Honda na počátku tohoto týdne uvedla, že chce začít vyrábět v Číně elektrický vůz na počátku příštího roku, napsala agentura Reuters.