Pokud GM prvenství získá zpět, bude to satisfakce pro jeho zaměstnance a manažery a potvrzení úspěšného návratu z režimu bankrotové ochrany. Odbyt vozů z produkce GM roste, zejména v Číně a USA, které představují světově největší trhy s automobily. Osobní vozy GM si vedou lépe než v minulosti, zejména ty malé. Přesto bude případné vítězství spíše výsledkem problémů, které Toyota má.
Opravy milionů vozů, jejichž majitele Toyota celosvětově vyzývala k návštěvě servisu, poškodily automobilce pověst spolehlivého výrobce. I loajální zákazníci se pak poohlédli po jiných značkách.
Zemětřesení a cunami z 11. března pak Toyotě omezily produkci. V pátek Toyota oznámila, že se její výrobní haly vrátí celosvětově k plné produkci až v listopadu či prosinci. Znamená to, že kupující můžou mít problém získat typ vozu, který si vyberou. Krize již snížila produkci Toyoty o 260.000 vozidel.
Loni Toyota prodala 8,42 milionu aut a nákladních vozů. O 30.000 aut tak předstihla General Motors, který se držel na první světové pozici od roku 1932 do roku 2008.
Pro koncern GM, který s velkým dluhem a rozsáhlou byrokracií nebyl před třemi roky plně funkční, znamenala obrat státem řízená restrukturalizace. Z ní automobilka vyšla v roce 2009 štíhlejší, s novými vozy a zaměřením na čtyři značky: Chevrolet, Buick, GMC a Cadillac. Jejími hity na trhu se pak staly malý užitkový vůz Chevrolet Equinox, luxusní Buick LaCrosse a kompakt Chevrolet Cruze.
GM také zlepšil kvalitu svých aut. A jeho odbyt se od začátku letošního roku zvýšil o 25 procent ve Spojených státech a o deset procent v Číně, napsala agentura AP.