Google rozhněval mezinárodní veřejnost, když vyšlo najevo, že jeho auta při snímání ulic velkých měst pro panoramatické záběry Street View sbírají také data z nezakódovaných sítí jako e-maily, internetové adresy a přístupová hesla.
Belgická prokuratura spustila vyšetřování na základě stížnosti tamní komise pro ochranu soukromí. Mluvčí Googlu Al Verney na to reagoval ujištěním, že společnost tuto spornou praktiku zastavila, jakmile se o ní její vedení dozvědělo.
Google proto také v Belgii na vyšetřování spolupracuje. "Nikdy jsme nezkoumali stažená data, ani jsme je nevyužili v žádném produktu či službě," citovala mluvčího agentura AP.
Nizozemský dozor pro ochranu dat podniku nařídil minulé úterý, aby umožnil privátní údaje 3,6 milionu nizozemských spotřebitelů smazat. Úřad ale také namítl, že Google stále využívá Wi-Fi sítě tak, že z nich osobní informace může získávat. Mluvčí společnosti odpověděl, že ze samotných sítí podnik nemůže jednotlivé lidi identifikovat, ani to dělat nechce.
Minulý měsíc dostal Google pokutu 100.000 eur od úřadu pro ochranu privátních dat ve Francii. Jde přitom o nejvyšší pokutu, jakou kdy úřad udělil. Proti nahrávání privátních dat Googlem při sestavování záznamů ulic pro Street View se postavilo přes 30 států.
V České republice se k chování Googlu vyjádřil Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) loni v září. Úřadu vadilo, že kamery, které snímaly ulice pro mapovou službu, byly nastaveny příliš vysoko a z výšky 2,7 metru viděly i za ploty a do oken domácností. Úřad tehdy proto Googlu další zpracování osobních údajů nepovolil.
Také podle britských úřadů porušil Google při nahrávání ulic zákon o ochraně dat. Scotland Yard ale loni na podzim oznámil, že případ nebude vyšetřovat. Kvůli sběru dat vyšetřovala firmu i Jižní Korea. Po ujištění, že podnik data sbírat nebude, mohl mapování ulic v několika zemích obnovit.
Regulátoři v USA ukončili vyšetřování Googlu kvůli Street View již loni v říjnu, a to bez udělení pokuty. Americká Federální obchodní komise (FTC) k tomu dodala, že podnik zabudoval respekt vůči soukromí spotřebitelů do své korporátní struktury.