Lactalis nabízí za každou akcii Parmalatu 2,6 eura. Nabídka zahrnuje více než pětinovou prémii k průměrné ceně akcií Parmalatu v uplynulých 12 měsících. Lactalis podle agentury AP doufá, že si vybuduje vedoucí pozici na světovém trhu s mléčnými produkty. Firma je již nyní největší mlékárenskou skupinou v Evropě.
Společnost koupila 29procentní podíl v Parmalatu minulý měsíc. Vzbudila tak pozornost italské vlády, která by chtěla udržet Parmalat v domácích rukou. Představitelé Evropské unie uvedli, že budou tento případ sledovat, aby zjistili, zda nejsou porušována pravidla EU pro fúze. Italská vláda nedávno schválila nová pravidla, jež mají ochránit firmy ve strategických odvětvích před převzetím ze zahraničí.
Parmalat se v roce 2003 stal symbolem podnikatelské hamižnosti, když byl nucen vyhlásit bankrot a jeho dluh dosáhl 14 miliard eur. Podařilo se mu však úspěšně odrazit ode dna a zaměřil se pouze na hlavní, mlékárenské aktivity. Jeho produkty, jako mléko, jogurty a džusy stejného jména a značky Santal, jsou nyní běžnou součástí italských domácností. Lactalis mimo jiné vlastní italské značky Galbani, Invernizzi a Cadermartori a je rovněž výrobcem sýra President.
Lactalis je jednou z největších mlékárenských firem na světě s obratem 8,5 miliardy eur a 36.500 zaměstnanci po celém světě. V České republice vlastní Mlékárnu Kunín a Mlékárnu Klatovy. Parmalat působí v 16 zemích a loni jeho tržby činily 4,3 miliardy eur.