Na začátku května ČD nasadí nové jednotky v pracovní dny na poslední páteřní lince mezi Prahou a Benešovem. Dosud zde CityElefanty jezdily jen o víkendech, kdy klesala jejich potřeba na ostatních příměstských tratích.
"Díky rychle probíhající modernizaci příměstských vlaků jsme mohli nasadit první nové jednotky na trati Praha - Benešov téměř o rok dřív, než jsme původně očekávali," uvedl náměstek ČD Antonín Blažek.
Mezi Prahou a Benešovem začnou od května jezdit čtyři jednotky, další dvě přibudou do konce roku a čtyři dráhy přidají na kratší rameno Praha-Stránčice v příštím roce. Celkem na trati jezdí 14 až 18 souprav.
Podle Blažka se dráhy pomalu dostávají do situace, kdy za modernizovaným vozovým parkem začíná zaostávat infrastruktura. Středočeský kraj čeká v příštích třech nebo čtyřech letech zejména obnova frekventovaných tratí Praha-Beroun, Praha-Nymburk a úseku Běchovice-Úvaly, v delším horizontu pak výstavba trati do Kladna nebo modernizace spojení Praha-Mladá Boleslav-Liberec.
Jednotky CityElefant drahám dodává plzeňská Škoda. Celkem jich nyní v okolí Prahy jezdí 52, což je o pět více, než byla před pěti lety celková potřeba příměstských vlaků. Celkový počet souprav vzrostl, protože se zvýšila frekvence spojů na některých tratích. Pantografů nyní ČD ve středních Čechách provozují 14.
Jednotka CityElefant jezdí rychlostí až 120 km/h, je klimatizovaná, nabízí pohodlnější sedačky, uzavřený systém WC a v první třídě i elektrické zásuvky na 230 V.