Rozhlas se přitom potýkal se dvěma negativními trendy. Jedním z nich byl pokles počtu koncesionářů z řad domácností, kteří se koncem minulého roku začali odhlašovat. Měsíčně se jich odhlásilo v průměru 1500, uvedla Skalová. Celkem má ČRo kolem tří milionů koncesionářů z řad domácností.
Český rozhlas také loni prodal méně reklamy, než původně počítal. Nepodařilo se naplnit plán uzavřený se společností Media Master, která pro ČRo reklamní prostor prodává. "Situace byla natolik špatná, že společnost Media Master musela doplácet do 90 procent svého plánu," řekla Skalová. Konkrétní výši příjmů z reklamy Skalová neupřesnila. V roce 2009 to bylo kolem 55 milionů korun.
Finanční situace rozhlasu přitom loni byla stabilní. Celý rok hospodařil pouze se svými zdroji. Podstatná část výdajů směřovala na dokončení rekonstrukce budovy ČRo v Praze. Ta nedávno byla zkolaudována. Konkrétní částku vloženou do rekonstrukce Skalová neuvedla.