Float 2 vyrábí především čiré sklo pro stavebnictví a v provozu vydržel zhruba 17 let, což je na poměry sklářských linek extrémně dlouho. Jeho pec roztaví poslední sklo v neděli, pak ji dělníci vypustí, zbourají a postaví novou. To by i s dalšími úpravami návazné linky mělo vyjít na asi 30 milionů eur (asi 724 milionů korun). Obnovení provozu je naplánováno na 29. srpna.
V teplickém závodě, který zaměstnává asi 450 lidí, zůstane v provozu jen třetí linka na zelené sklo, používané zejména v autoprůmyslu. "Problémy se zásobováním bychom ale mít neměli. Zčásti jsme se předzásobili a zbytek čirého skla budeme vozit z jiných závodů v Evropě," řekl ČTK Sehnal.
Ani na konci srpna ale stavební ruch v teplickém závodě možná neskončí. Vedení firmy stále zvažuje rekonstrukci staré linky Float 1, kterou odstavilo během hospodářské recese. "O jejím možném obnovení se rozhodne zhruba v polovině roku," dodal Sehnal. Obnovení první linky by přineslo asi 100 pracovních míst. Každá z linek v teplickém závodě může vyrábět zhruba 180.000 tun skla ročně.