Úhrnné příjmy přepravců z Asie a Tichomoří se zvýšily o 30 procent na 147 miliard USD. Příjmy z osobní letecké přepravy vzrostly o 26 procent na 106 miliard USD a nákladní o 52 procent na 22 miliard USD.
Provozní výdaje aerolinek loni stouply o 18 procent na 134 miliard USD, hlavně kvůli nárůstu nákladů na pohonné hmoty o 28 procent na 43 miliard USD. Pohonné hmoty jsou nejvyšší samostatnou nákladovou položkou aerolinek. Procentní podíl výdajů za pohonné hmoty na celkových provozních nákladech se zvýšil na 32 procent z 29 procent v roce 2009. Cena ropy se loni zvýšila o 29 procent na průměrných 80 dolarů za barel. Zbývající výdaje stouply o 13 procent na 91 miliard USD, z toho náklady na zaměstnance vzrostly o 12 procent.
"Povzbuzeny silným oživením prémiových služebních cest a velmi silným oživením poptávky po nákladní přepravě, aerolinky z Asie a Tichomoří zaznamenaly v roce 2010 vítaný návrat k zisku po dvou letech těžkých ztrát," komentoval údaje generální ředitel AAPA Andrew Herdman. Dodal, že středně dlouhý i dlouhodobý výhled pro aerolinky v oblasti je velmi pozitivní. Výhled na nejbližší dobu ale částečně zastiňuje letošní prudký růst cen ropy, který by mohl rovněž zpomalit globální ekonomické oživení.
Údaje zahrnují výsledky 23 leteckých společností z oblasti Asie a Tichomoří. Aerolinky v regionu ročně přepraví zhruba 620 milionů cestujících a 18 milionů tun nákladů, což představuje zhruba čtvrtinu celosvětové osobní letecké přepravy a dvě pětiny nákladní.
Mezinárodní sdružení pro leteckou dopravu (IATA) očekává, že aerolinky z oblasti Asie a Tichomoří letos vykážou zisk 3,7 miliardy USD. Ve srovnání s dalšími regiony to je nejvyšší zisk.