"Za tímto poklesem stojí nižší objem reklamy a vyšší programové náklady," píše se ve zprávě podniku. Tržby společnosti stouply o necelé procento na 1,255 miliardy eur. Nepříznivě se ve čtvrtletních výsledcích projevil pozdní termín Velikonoc. Velikonoční reklamní kampaně se kvůli němu letos uskutečnily až ve druhém čtvrtletí.
"Ve srovnání s výjimečným prvním čtvrtletím v roce 2010, kdy většina trhů s televizní reklamou v západní Evropě zaznamenala silný růst, byla situace v prvních třech měsících roku 2011 smíšená," upozornila firma. Její příjmy z reklamy ve Francii a Nizozemsku sice výrazně stouply, v Německu, které je největším trhem s televizní reklamou v Evropě, však poklesly.
Většinovým vlastníkem RTL je německý mediální konglomerát Bertelsmann. RTL provozuje 41 televizních kanálů a 34 rozhlasových stanic v deseti evropských zemích, napsala agentura Reuters.