Dobíjecí stanice je umístěna přibližně v polovině vzdálenosti mezi Brnem a Prahou v areálu čerpací stanice Agip. "Sto kilometrů v této chvíli odpovídá maximálnímu dojezdu elektromobilu, proto jsme vybrali tuto lokalitu," řekl Štefanec. Pilotní projekt budování sítě dobíjecích stanic a vytvoření infrastruktury pro elektromobily vznikl podle něj ve spolupráci společnosti ZTC Energy, Vysoké školy báňské a výrobce českých elektromobilů Kaipan.
Dobijecí stanice má dvě zásuvky. "Řidič přijede, dostane dobíjecí kartu, u stojanu zadá PIN, poté připojí zásuvku do svého elektromobilu a nabije baterie do požadované kapacity," popsal provoz stanice Štefanec. Doba dobíjení elektromobilu závisí podle něj na typu vozidla a baterií, v průměru trvá zhruba hodinu a půl. "Proto jsme vybrali stanici s autogrilem, kde se zákazník po dobu dobíjení může občerstvit," dodal Štefanec.
Po skončení zkušebního provozu a vyhodnocení se bude systém dále vyvíjet. Provozovatelé plánují, že dobíjecí stanice budou interaktivní a zákazníkům nabídnou na LCD displeji například aktuální dopravní informace nebo mapy.
Podle Štefance jezdí v současné době v Česku kolem tří desítek elektromobilů. "Rozvoj je před námi, automobily na elektřinu předvádějí na autosalonech takřka všechny automobilky," dodal Štefanec.