Letos od ledna do konce března Avast zvýšil tržby o 82 procent na 359,4 milionu korun a zisk před zdaněním o 72 procent na 214,6 milionu Kč. Společnost zároveň zdvojnásobila provozní zisk na 266 milionů korun.
Zvýšení tržeb bylo podle marketingového ředitele Miloslava Korenka podpořeno nárůstem počtu zákazníků. Na konci prvního čtvrtletí používalo antivirový program avast! antivirus již 127 milionů uživatelů, což je o 30 milionů více než v předchozím roce.
Avast nabízí nekomerčním domácím uživatelům antivirovou ochranu zdarma, čímž si chce vybudovat cestu k platícím a firemním zákazníkům na celém světě. "Když jsme v lednu 2002 poprvé nabídli uživatelům avast! antivirus zdarma, chtěli jsme si vytvořit prostor pro další růst. Ale ani ve snu by nás nenapadlo, že to povede k takto globální popularitě," uvedl předseda představenstva Eduard Kučera.
Nejvíce uživatelů má avast! antivirus v Brazílii, Francii a USA. Největší nárůst zaznamenala firma v Mexiku, kde se počet uživatelů zvýšil o 71 procent na 3,9 milionu lidí.
Do Avastu nedávno investoval fond Summit Partners 100 milionů dolarů (zhruba 1,73 miliardy Kč). Za to získal ve firmě menšinový podíl. Avastu mezi poskytovateli antivirového softwaru konkuruje například tuzemská AVG nebo společnost Eset.