Spyker v pondělí ohlásil dohodu s čínskou společnosti Pangda Automobile Trade, která má zajistit dostatek financí na provoz Saabu ve středně dlouhém období. Mluvčí Saabu nicméně upozornil, že obnovení výroby v příštím týdnu ještě není jisté. "V tomto okamžiku nemáme žádné přesné datum zahájení (produkce). Musíme začít jednat s dodavateli," řekl.
Spyker by měl od Pangdy získat na záchranu Saabu celkem 110 milionů eur (2,7 miliardy Kč). Dohoda zahrnuje ujednání, že Pangda nakoupí vozy Saab v hodnotě 45 milionů eur. Získá rovněž téměř čtvrtinový podíl ve Spykeru za 65 milionů eur.
Spyker se začátkem loňského roku po vleklých jednáních dohodl s americkou automobilkou General Motors, že koupí její ztrátovou divizi Saab za 400 milionů dolarů (zhruba 6,9 miliardy Kč) v hotovosti a akciích. Dohoda o prodeji zachránila švédskou značku před postupným ukončením činnosti, o kterém rozhodla GM.
Mnoho odborníků se ke spojení podniků Spyker a Saab staví skepticky. Saab vyrábí automobily od roku 1949 a součástí GM se stal v roce 1989, od té doby je však téměř nepřetržitě ztrátový. Spykeru se ještě nikdy nepodařilo vykázat zisk.