Inovativní start-upy zjistily, jestli jejich projekty mají komerční potenciál
25.05.2011
|
Tiskovka,
CzechInvest
Tiskovka - NEPOUŽÍVAT
Zdroj: Finance.cz
24.5.2011 Originální kolekce značky BOTAS 66, nástroj MakeDoc vedoucí k úspoře projektových nákladů spojených s analýzou, vývojem a dokumentací a rozvinuté obytné systémy EDS pro přenosné a mobilní stavby. To jsou vítězné projekty prvního ročníku projektu adVENTURE, který zorganizovaly Sdružení pro zahraniční investice – AFI, Americká obchodní komora v České republice a PwC Česká republika. Partnerem akce byla agentura CzechInvest.
Cílem akce bylo poskytnout přihlášeným projektům zpětnou vazbu renomovaných expertů ohledně jejich obchodního potenciálu a současně vytvořit platformu pro setkání s potenciálními investory – tzv. business angels a venture kapitálovými investory. „V České republice vzniká mnoho skvělých podnikatelských záměrů, jejich realizaci však často brání nedostatek financí,“ říká generální ředitel agentury CzechInvest Miroslav Křížek. „Pokud podnikatel nezíská dotaci ze strukturálních fondů nebo úvěr od banky, existují i další možnosti profinancování podnikatelského záměru. Je dobře, že toto adVENTURE připomíná,“ dodává Miroslav Křížek.
Vítěze vybrala odborná porota složená z předních zástupců společností Credo Ventures, Hudson Global Resources, Hewlett-Packard, UniCredit Bank či Vodafone Czech Republic 19. května 2011 v Praze. Poskytla prezentovaným projektům zpětnou vazbu ohledně komerčního potenciálu a nasměrovala jejich tvůrce dále ke splnění jejich podnikatelského snu. Celkem se do soutěže přihlásilo devět projektů.
„Představila se řada inovativních projektů, jejichž aktéry jsou progresivní týmy či jednotlivci. Tito začínající podnikatelé sice dokázali vyvinout unikátní technologii či produkt, nyní jsou však konfrontováni s krutou realitou získávání nezbytného financování pro další expanzi. Bez potřebného kapitálu je velmi obtížné se prosadit na cílových trzích,“ vysvětluje Petr Hájek, předseda Kontrolní komise AFI a dodává: „Získat úvěr od banky je pro firmu bez historie nesmírně komplikované. A právě v tomto případě přicházejí na scénu soukromé fondy rizikového kapitálu“.
Dále se v rámci adVENTURE prezentoval například projekt unikátního způsobu zálohy a synchronizace dat z mobilních telefonů PhoneCopy, softwaru pro domácí digitalizaci knih Celsus či přístroje k léčbě akné Enjoy Pipe.
Nejlepší prezentované projekty:
1. místo: Originální kolekce bot značky BOTAS 66, která má zájem rozšířit výrobní program a
expandovat na zahraniční trhy.
2. místo: MakeDoc – unikátní nástroj, díky kterému uživatel dosáhne cca 20% úspory projektových
nákladů spojených s analýzou, vývojem a testováním a dokumentací.
3. místo: Rozvinutelný obytný systém (EDS) – rozvinuté obytné systémy pro přenosné a mobilní
stavby využitelné zejména v krizových situacích.