Fio banka nabízí nově svým klientům možnost spravovat svůj účet prostřednictvím chytrého telefonu (smartphone). Aplikace Smartbanking, jež je nabízena zdarma, je k dispozici na AppStore a obsahuje jak zabezpečenou část pro správu financí, tak i volně přístupnou informativní část s adresářem poboček, kalkulátorem poplatků a důležitými kontakty. Zabezpečená část nabízí přehledy zůstatků a transakcí, možnost zadání platebních příkazů v CZK v rámci České republiky, v EUR na Slovensko nebo europlateb v systému TARGET2. Stejně jako klasický internetbanking poskytuje možnost využít neomezeného počtu tuzemských nebo česko-slovenských plateb ZDARMA.
Klienti Fio banky, kteří chtějí Smartbanking používat pro správu svého účtu, si mohou přístup aktivovat v globálním nastavení své internetbankingové aplikace. Pro zřízení přístupu je třeba uvést unikátní identifikační číslo telefonu, na němž bude Smartbanking provozován, zvolit další bezpečnostní prvky a změnu nastavení autorizovat. Více informací o aplikaci včetně výčtu všech funkcí naleznete na stránkách www.fio.cz.
Smartbanking Fio banky je jedinečný tím, že nejde o uzpůsobený internetbanking ani o pouhou pasivní aplikaci pro získávání kontaktů a informací. Je to moderní typ přímého bankovnictví vyvinutý speciálně pro chytré telefony - s možností aktivní správy financí. V současné době je podporovanou platformou operační systém mobilních telefonů iPhone iOS 4.0 a novější, do konce druhého čtvrtletí bude k dispozici i verze pro operační systém Android 2.0 (a výše).
„Jde o první aplikaci svého druhu v České republice. Chceme novým produktem reagovat na nástup nových technologií a zmapovat zájem našich klientů o služby v této oblasti. Věříme, že klienti ocení možnost ovládat své finance kdykoliv a jednoduše prostřednictvím svého mobilního telefonu, a my budeme dále doplňovat nabídku podle jejich přání a potřeb,“ komentuje spuštění Smartbankingu Ján Franek, tiskový mluvčí Fio banky.