Má se za to, že Sony zažila největší útok na osobní data svého druhu. Hackeři se dostali k údajům na 77 milionech zákaznických účtů z PlayStation Network a zábavní distribuční platformy Qriocity; 90 procent z nich bylo z USA a Evropy.
Hráči a experti na zabezpečení dat kritizovali Sony za to, jak se k incidentu postavila. Případ vyvolal soudní spory a zastínil plány podniku posílit nabídku hardwaru a obsahu internetovými službami. Mezi ukradenými daty byly také informace z platebních karet.
Společnost se klientům omluvila a oznámila, že zavedla nová bezpečnostní opatření. Mezi nimi je i systém časného varování, který firmu upozorní na jakýkoli pokus o průnik do její sítě. Někteří uživatelé už se ale nechali slyšet, že je dlouhotrvající výpadek přiměl přihlásit se ke konkurenční službě Xbox Live od americké firmy Microsoft.
Japonské ministerstvo obchodu nařídilo herní divizi Sony Computer Entertainment, aby přijala opatření, kterými správu osobních informací zlepší. Ve čtvrtek Sony uvedla, že stále platí její cíl obnovit všechny služby PlayStation Network do konce května. Případný odklad by měl trvat jen několik málo dnů.
Sony předpokládá, že jí hackerský útok sníží provozní zisk nynějšího fiskálního roku o 14 miliard jenů (téměř tři miliardy Kč). Projeví se tak například náklady na zajištění větší bezpečnosti sítě.
Útok na Sony zaujal přední pozici v řadě případů z posledních měsíců, kdy se s bezpečnostními potížemi setkalo několik dalších velkých podniků. Výsledkem jsou obavy o budoucnost takzvaného cloud computingu, kdy technologické firmy spravují uživatelům i podnikovým klientům obrovské balíky dat na dálku v datových centrech, napsala agentura Reuters.