"Jednáme a věříme, že stávka nakonec nebude," řekl Boháč. Pokud by ale nakonec začala, musí se obyvatelé Ostravy připravit na velká omezení. "Pokud někdo bude opravdu potřebovat přepravu, měl by si ji zajistit individuálně," řekl. Do problémů se podle něj mohou například dostat studenti, kteří pojedou k maturitním zkouškám.
Vedení dopravního podniku, který zaměstnává 2200 lidí a z nich je 965 řidičů, předpokládá, že přibližně 340 šoférů ve středu přijde normálně do práce. "Po telefonickém kontaktu to máme přislíbeno," řekl náměstek ředitele podniku David Mlčák. V tom případě by podle něj jezdily autobusy a tramvaje jako v neděli. Trolejbusy by nebyly nijak omezeny.
"Bude to složité. I individuální doprava se dostane na hranici kolapsu. Budeme se snažit omezit práce na silnicích a co nejvíce jich zprůjezdnit," řekl Boháč.
Vedení magistrátu a podniku dnes opět s odboráři jednalo. Odbory požadují růst tarifních platů o pět procent, což je osm procent průměrné mzdy. Je to přibližně 1800 korun na zaměstnance. Vedení firmy nabízí růst 1,5 tarifní mzdy, což v přepočtu dělá zvýšení platu o 340 korun. "Dnes jsme představitelům odborů nabídli i to, že stejný růst platu jim garantujeme i pro rok 2012. Z mého pohledu to je hodně velkorysá nabídka," řekl Boháč.
Odbory o nabídce zatím jednají. "Více budeme vědět okolo 16:00," řekl ČTK jejich předák Ivo Protivínský.
Ostravský dopravní podnik zaměstnává 2200 lidí. Průměrný plat ve firmě podle vedení společnosti přesahuje 22.000 korun. "To je více, než průměrný plat v regionu i než u konkurence," řekl Boháč.