Doprava na této významné komunikaci se tak nyní definitivně vrátí do původní trasy před zahájením stavby tunelového komplexu. Při jízdě z provizorní křižovatky Prašný most směrem na Letnou již vozidla nepojedou ulicí Na Valech, ale podél staveniště vjezdové rampy číslo dvě tunelového komplexu Blanka se napojí na ulici Milady Horákové.
Zastávka autobusových linek MHD v ulici Na Valech bude zrušena a obnovena v ulici Milady Horákové zhruba 100 m před křižovatkou s ulicí Badeniho. Pro linky 108, 174, 216 a 515 bude tato zastávka konečná. Výstupní a nástupní zastávka Špejchar bude zrušena, podle Krásenské bude sloužit jen jako obratiště. Nástupní zastávkou bude zastávka Hradčanská.
"Zlepší se průjezdnost celé oblasti, odlehčí se obyvatelům v ulici Na Valech a cestujícím, kteří přestupují z autobusových linek na metro, se zvýší komfort cestování," řekl náměstek pražského primátora Karel Březina.
Tunel Blanka měl původně stát včetně DPH 21,2 miliardy korun za stavební část a 4,2 miliardy Kč za technologie. Dalších 1,58 miliardy korun měly podle smluv stát průzkumy nebo inženýrská a projektová činnost. Vedení města ale zjistilo, že má za stavbu zaplatit téměř 38 miliard korun. Zvýšení má na svědomí inflace, dražší technologie, ale i takzvané vícepráce, tedy objednávky nad původní rozsah stavby.
Zprovoznění tunelového komplexu se původně předpokládalo v roce 2011, později se posunulo na konec roku 2012. Kvůli zdražení stavby o několik miliard korun a kvůli napjatému městskému rozpočtu se ale pravděpodobně první motoristé po nové části okruhu svezou později. Mluví se o termínu kolem roku 2014.
Celková délka severozápadní části městského okruhu, jejíž součástí tunel Blanka je, bude 6382 metrů.